Малките и средни фирми избират предимно онлайн реклама за популяризирането на дейността им
Етаргет България е организатор на Форум за успешни продажби чрез дигитален маркетинг, който ще се проведе на 13-ти февруари в Интер Експо Център, София. Като инициатор на събитие в полза на малките и средни фирми, Етаргет предостави възможност на избрани посетители да получат безплатен пропуск за Форума след попълване на кратка анкета.
Въпросникът може да видите и попълните тук: goo.gl/USQdM4,
а ето и някои по-интересни обобщени данни на база 100 попълнени форми.
Най-много участници са от сферата на услугите, следвани от собственици на онлайн магазини. За нас не е изненада, че представителите на сектора, който търпи най-динамично развитие в България, са активни и в попълването на нашата анкета, а именно – IT. Търговците на дребно също се вълнуват от маркетинг и повишаване на продажбите, за това те попадат в следващата група отговорили на въпросите ни.
Интересни са отговорите, свързани с инвестициите в реклама и целите й. Повече от 36% плащат за реклама всеки месец, докато 20% го правят от 3 до 6 пъти в годината. Най-много пари тези фирми дават за онлайн реклама, следвана от печатна и външна реклама. От всички отговорили само 9% инвестират в ТВ реклама, което ние свързваме с всички нови възможности, които онлайн рекламата дава и от които смело се възползват все повече фирми, без да имат нужда от телевизионна реклама. Малките и средни фирмивиждат в онлайн рекламата реална алтернатива на телевизията.
За нас не е изненада, че най-много пари в онлайн реклама отиват във Facebook (87%) , после в Google.33% за текстова реклама в рекламни мрежи и приблизително същият размер за банер реклами. Във видео реклама инвестират 21 % от нашите запитани, което потвърждава възходящия тренд на този тип онлайн реклама*.
Да видим какво очакват маркетолозите от интернет рекламата, за която плащат. Очаквано най-много целят повишване директно на продажбите, тема, по която и ние ще поставим специално внимание по време на Форума. Важно е да обърнем внимание, че малките и средни фирми все повече осъзнават нуждата от увеличаване познаваемостта на техния бранд, което от своя страна да доведе до по-високи резултати. Това сепревръща в ключов стимул за изпозлване на онлайн реклама. Много от тях търсят по-голям трафик към сайта им или генериране на полезни контакти, както и изграждане на база данни от лоялни клиенти.
На един от отворените въпроси:
“Какви трудности срещате при използването на интернет реклама?”,
отгворите варират, но обобщено бихме казали, че анализът на резултатите затруднява рекламиращите, както точното таргетиране, постигране на по-високи резултати под формата на продажби, оптимизиране на рекламите, създаването на вълнуващ криейтив за различните таргет групи.
Получихме още ценна информация от вас и ви благодарим!
Ще се радваме и ние да сме ви практически полезни на 13-ти февруари, когато ще отговорим на всички ваши въпроси, за да ви улесним във вашата маркетинг дейност и така да подобрите работата си за вашия бранд или фирма.
Участвай в анкетата за безплатно посещение или купи билет директно от тук:
*Участниците са дали повече от един отговор, защото е трудно да рекламираш само на едно място онлайн.